lördag 20 december 2014

En liten trea

Den älsta dottern förstod snart att det fanns en inneboende i mammas mage. Vår yngsta är inte där än men hon pekar på magen och berättar att bebisen bor där inne.

Idag blev jag klar med sista julklappen. Att göra något tillsammans är för mig mer betydelsefullt än att köpa prylar. Så både min mor och far kommer att få varsin upplevelse med mig, i år har jag verkligen lyckats.
Till mannen var det svårare för det kräver mer planering med barnvakt och vi är duktiga på att planera upplevelser tillsammans. Men sedan kom jag på att vi verkligen behöver en vakuumförpackare till all köttpacketering som sker här hemma.
I år har mannen fällt två rådjur, vi fick 14 kg älgkött från vår lott och vi köpte ett helt lamm. För att inte rala om tuppar såklart ;) Allting ska styckas och packas väl, det blir enklare framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar