tisdag 4 mars 2014

Första lyset # Kläck 2

Ikväll (dygn 4) lyste jag äggen. Egentligen trodde jag inte att jag skulle se något och speciellt inte i Maranäggen som är så väldigt mörka i skalet men i både dem och Aracuanaäggen var det fullpott (15/15 spindlar). Tyvärr var det för smått för att fota men i helgen kommer det bilder på befruktade ägg =D

Däremot gick det inte lika bra med de äggologiska äggen. Som det ser ut nu så är det 9/9 klarägg, alltså obefruktade ägg. Men de får ligga till helgen, under kan ju ske om än mindre troligt i detta fall.

Jag använder mig av sambons lilla jaktlampa i fickformat när jag lyser ägg. Han blänger bra på mig under perioden som jag har ägg i kläckaren, då ser han nämligen inte skymten av sin lampa. Han har lovat att köpa en likadan till mig =D
Som sagt, bilder på äggen kommer i helgen, nu ska jag sova för att orka med morgondagen som består av studier...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar