tisdag 18 mars 2014

Skitägg!

Så sur jag är!

Ännu fler Maranägg som dött av så nu har jag bara 4 Maranägg och 6 Aracuanaägg i kläckaren. Och det är riktigt dåligt! Av de fyra som plockats bort var två klarägg, en tidig blodring och en avstannad utveckling mellan dag 9-18 (senaste lys till idag).
Så 10 ägg är kvar i kläckaren och av dessa förväntar jag mig 8 kycklingar, annars blir jag väldigt besviken!

Jag skulle ju banne mig inte beställa fler ägg i år. Men nu beror det helt på hur många Maranhönor jag får av dessa fyra. Annars blir det en laddning till i april och då ska jag beställa av en garanterad supersäljare!

*sur kycklingmamma

1 kommentar:

  1. Vad trist! Ja, det är lite som att spela på lotteri det där. Jag ska med ladda kläckaren nu vilken dag som helst....
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera