måndag 10 februari 2014

En tidig Alla Hjärtans Dag-present

Helgen har varit helspäckad av skoj! I lördags åkte vi till vår födelsestad och firade min urgoa brorsdotter som fyllde 1-år. Fasters gotting ska givetvis få döpa en höna i sommar <3
Efter kalaset åkte vi hem till bästa vännerna (alla familjemedlemmar har varsin bästis i den familjen) som varit hundvakt under tiden som vi var på kalas. Där blev vi bjudna på god mat och mycket trevligt sällskap. Åkte hemåt när det var sovdags för alla barn och de sov som stockar hela vägen hem och dessutom hela natten.
Igår, söndag åkte vi till en närliggande storstad och tillbringade förmiddagen i simhallen. Eftermiddagen blev åt att springa i butiker och det hann vi med ett par stycken =)

Jag tjatade till mig att vi skulle gå in på Plantagen då jag ville köpa lite tillbehör till den framtida planteringen och dessutom lite Alfalfa-frön att grodda. Väl inne i butiken så tyckte min kära sambo att jag istället kunde plocka på mig allt det jag önskade i fröväg och tillbehör så fick jag det som en tidig Alla Hjärtans Dag-present. Och det var ju väldigt snällt tänkt för då räcker ju presenten mycket längre än om han hade köpt en bukett med blommor till mig på fredag.
(Psst, vad jag ska ge honom får ni se på fredag!)

Så 12 påsar med frön fick följa med hem, mest örter och groddar men även lite annat. Dessutom fick jag en fuchsia-stickling, plastetiketter att märka till trädgårdslandet (för att hålla reda på vad som planterats vart), små såkrukor och jord såklart.
Igårkväll blev det förutom fix i hönshuset och till kycklingarna att förså basilika, grodda Alfalfa och plantera om fuchsia-sticklingen som hade långa rötter som stack ut ur krukans botten.
Vilken dag som helst kommer de frön som jag beställt från FröKungen =)



Hoppas att det kommer upp små basilikaplantor här snart =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar