söndag 16 februari 2014

Väderväxlingar, humörsvängningar och förväntningar!

Vilket väder det är ute! Ena timmen är det barmark och det går att gräva i jorden, mot att nästa timme börja det snöa som aldrig förut och ett vitt täcke lägger sig platt. För att nästa dag åter igen bli ett par plusgrader och skinande sol. Och sådär växlar det om vartannat till ren förbannelse. Nu får vintern braka på rejält eller så får våren bestämma sig för att komma!

Detsamma är det med hälsan och humöret här hemma, flickorna avlöser varandra med maginfluensa, förkylning med hosta och feber och jag själv har haft huvudvärk och halsont. Och mitt i allt detta har sambon skolan att sköta så jag får lösa det själv i veckorna, därmed ganska slut på helgerna. Men nu är det bara 18 veckor kvar innan livet som gräsänka är slut =D

Annars har vi ganska mycket att styra med just nu. Det blev många tuppar i kläcket så jag har nu beställt 15 ägg till som anländer innan mitten av mars. Då hoppas vi för övrigt att det går att påbörja bygget av hönsgården och växthusen. Japp, två växthus blir det visst =D Det kommer att bli kanon och då får jag verkligen plats med allt jag vill. Dessutom ska vi förstora trädgårdslandet med några kvadratmeter i vår, det lär behövas!
Det är mycket planering om både det ena och andra, men nu närmar vi oss allt. Det är mycket kul som kommer att hända under året och jag är så lycklig! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar