söndag 29 december 2013

Ägg under leverans

Wow idag fick jag besked från båda mina äggsäljare att de skickar äggen på onsdag så bör de komma till mig på fredag.
På grund av helgerna så har vi avvaktat, mycket röda dagar och mycket paket som skickas under jul och nyårshelgen kan medföra förseningar och det skulle kännas skrutt om äggen blev liggande på en postterminal. Äggen ska helst vara i kläckaren senast dag 10 sedan värpning men någon dag mer eller mindre ska inte spela roll. Jag vet dem som kläckt fram kycklingar på 30 dagar gamla ägg, så det ska nog gå bra ändå om än lite lägre kläckresultat.

Så nu får vi hoppas med hela kroppen att min äggkläckningsmaskin hinner hit innan helgen också. Det skulle ju vara för sorgligt att sitta här med ägg men utan kläckare, panik på den liksom.
Till på köpet så åker jag och sambon iväg på fredag och kommer inte hem förrän på lördag eftermiddag, hoppas vi hunnit få äggen i kläckaren innan. Vi ska försöka tajma kläckningen till en helg när sambon är hemma, han är grymt nyfiken och pepp på hela den här grejen =)

Åh pycklisar, pycklisar vad ni oroar en ung kvinnas hjärta <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar