onsdag 5 februari 2014

Odla Basilika inomhus

Efter gårdagens fröhysteri (i mitt huvud var det hysteri och ha-begär, skulle vilja ha alla sorter för att prova och till nästa år bara välja de godaste) så blev jag receptsugen! Jag satt och drömde om att baka mitt goda Lantbröd med flingsalt och soltorkade tomater i och god hemmagjord pesto och salami på. Recept på brödet kommer senare. Jag har ju tänkt att göra egna soltorkade tomater i år och pesto är busenkelt att göra men det behövs mycket basilika!
Så jag började googla och slår till på denna idé! Jag tänker odla min basilika inomhus i år, eventuellt hela sommaren om den mår bra. Flera stora krukor kommer få stå ide två fönster vi har i vardagsrummet, maximalt med sol och värme.
Jag kompletterade gårdagens beställning med basilikafrön som jag sår på samma sätt som de andra grönsaksfröna. Först i små plastkrukor med plastfolie/plastpåse över, omskolning till mjölkpaket och sedan plantering i stora krukor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar