fredag 7 februari 2014

Snö och regn

Jag sitter fortfarande och väntar på att vintern ska komma. Hur märkligt är inte det?

Just nu sitter jag med dagens tredje kaffekopp och kikar ut genom köksfönstret, det både regnar och snöar. Blåser gör det också fick vi känna nyss när vi skulle gå en promenad med hunden. Och så var tanken men vi kom inte så långt! Först tänkte hunden inte ens lämna verandan, hon gör så ibland om vädret är dåligt, en dam som hon vill ju inte smutsa ner tassarna. Men efter lite muta så kunde vi börja traska, ungefär 200 meters promenad blev det då Lazy tyckte att det var dags att gå hem efter att hon gjort sitt och sprang hem i rasande fart. 
Jag vet, jag ska inte klaga, det är ändå inte så att jag jublar över att gå promenad i vind, regn och snöblask men jag hade byltat på och knölat ner båda barnen i vagnen för att vi skulle komma ut en liten sväng. Stora tjejen hoppade i lite vattenpölar, sopade bort snö med sopborsten och gungade. Den lilla fick premiärgå ute i riktiga stövlar, det var spännande! Och på verandan satt det en sur och blöt hund som ville gå in, krypa upp i soffan i sin pälsfilt och sova bort ruskvädret. Hon drömmer nog också om sommar och värme =D

Nu ska vi in till stan och besiktiga bilen, handla mat och jag ska förbi biblioteket och låna lite böcker. Jag ska läsa en distanskurs vid Uppsala Universitet som heter "Från Bysans till Grekland" och litteraturlistan är meter lång. Spännande med historia dock och alltid bra med personlig utveckling =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar