onsdag 15 januari 2014

Det enkla lilla gör stor skillnad

"Att det som du och jag många gånger tar till oss är att det är krångligt, tidskrävande och besvärligt att tänka självförsörjning, vilket resulterar i att vi aldrig provar på.
Men varför tänka självförsörjning till 100%? Det kan jag redan nu säga att det inte skulle funka i vår familj. Vi är för bekväma av oss. Det skulle jag inte heller utsätta mina barn för. Visst hänger barnen med på våra upptåg (med större eller mindre entusiasm), men de behöver också få känna att de passar in i dagens samhälle och att de får jämställa sig med sina kompisar.  Där känner jag, att jag som förälder har ett ansvar. Men varje enskild sak är en sak på plussidan. Och många saker är varken krångliga eller tidskrävande,  bara vi vet hur vi gör."
Maria Österåker "Lev mer på mindre"

Längst upp på bloggen finns det underrubriker. I fliken "Tips och länkar" hittar du mer information om Marias bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar