onsdag 15 januari 2014

Skräpvind eller guldgruva?

I somras så fick jag tillåtelse av mina fina svärföräldrar att ta mig upp på deras gamla skräpvind där ingen varit uppe på många år. Inte heller visste de vad som fanns där uppe.
Så jag knölade mig upp och fann inte en skräpvind utan mer en guldgruva!

Bland annat en fin kista, en glasflaska och denna fina fotogenlampa, tyvärr fungerar den inte längre men den gör sig väldigt fint i vardagsrumsfönstret!



Jag älskar skräpvindar och loppisar!
Det är ett sätt att behålla kretsloppet och låta möbler och saker få leva vidare. Men oftast kan man hitta de mest nödvändiga saker som fortfarande håller funktion.

Det jag letar efter just nu är en syltmaja, lingonplockare, äppelplockare och andra trädgårdsredskap. Jag letar också efter en tunna att ställa under stupröret bakom hönshuset. Baksidan av hönshuset vetter mot trädgårdslandet så det blir bra att få fram regnvatten att vattna odlingarna med.
Jag letar också efter två öronlappsfåtöljer och ett fint litet kaffebord till att ställa framför spisen i vardagsrummet.

Hmm, på loppisar brukar jag alltid få med mig ingenting alls eller alldeles för mycket ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar