torsdag 16 januari 2014

Ikväll knäcker vi ägg

Efter de två lysningarna som jag har gjort så vet jag att det med 99% säkerhet finns två stycken klarägg i kläckaren. Ikväll tänkte jag lysa dessa två och tre andra som jag är osäker på. Så om det ser tomt eller dött ut så tänker jag att ta bort dem ur kläckaren ikväll och knäcka dem för att se om min misstanke stämde. Är väldigt nervös, tänk om jag sett fel och det faktiskt ligger en levande kyckling i något av äggen. Om jag är osäker på något ägg så får de ligga kvar kläckis så får vi se vid Kläcket om det fanns liv i eller ej.

Nu har jag för övrigt nya wyandotteägg på gång som skickas i mitten av nästa vecka. De hamnar i kläckaren direkt efter Kläcket så startdatum blir väl den 28:e januari.

Kika in igen ikväll så kommer jag att visa Dig lite bilder och info om klarägg, dödgrodd och om hur just mitt äggknäck går, finns det något levande i eller är de tomma?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar