lördag 11 januari 2014

Handla och baka

Imorgon vankas det kalas här i Västraby då lilla V fyller 1 år nästa vecka. Men vi firar imorgon eftersom släkten har en bit att åka och lite för långt för enbart en kväll så då tar vi det i förväg.
Men vart tar tiden vägen? För ett år sedan gick jag runt (gick och gick?! Vaggade!) och bara väntade på att det lilla knytet skulle komma ut till oss. Den 17:e januari efter en snabb och okomplicerad förlossning var vi plötsligt tvåbarnsföräldrar =)

Jaja, nu ska jag åka och handla det sista inför kalaset. Sedan hittar ni mig vid en av mina favoritplatser i hemmet, nämligen spisen och där lär jag stå resten av dagen. Jag älskar att baka och laga mat, speciellt när slutresultatet blir sådär fasligt gott som det oftast blir.
Imorgon bjuder vi på både mat och tårtbuffé, gott! Lilla V ska få moffa i sig sin första tårtbit, det blir spännande =)


Vad ska ni göra idag?

Kram så länge 

1 kommentar:

  1. Tack för titten hos mig! Hade vi inte lite kontakt förut eller blandar jag ihop det? Nåja, roligt att träffa på ännu en höns-och äggfantast. Visst är det roligt med dessa djur?! Hur många har ni? Just nu har vi ca 60 djur men då är det ca 15 tuppar också. Många av dem ska slaktas nästa vecka. Tänker mig ha runt 100 höns om det blir som jag vill....
    Må så gott!
    //bara anna

    SvaraRadera