torsdag 16 januari 2014

Kläckt avelsägg


Då var det färdiglyst för dessa ägg! Med bra resultat dessutom!

Av Wyandotteäggen som jag vid sista lysning fick till 7/12 levande men väldigt osäker visade sig idag vara 10/12 och det var då bara två som jag redan sett var klarägg som kasserades. Yippie!!



Klarägg

 
Två knäckta klarägg!
Klarägg är obefruktade ägg. Kanske lagda av en höna som är låg i rang och som sällan får 
besök av Mr.tupp ;)

Grönvärpare dag 9, en fin spindel!

Jag lyste även grönvärparna vilka sist var 12/12 spindlar men idag tror jag att ett ägg var en dödgrodd då just det äggen blivit kolsvart inuti och inte minsta skymt av spindel sågs. Men det får ligga kvar,jag vågar inte ta bort det!
Jag är helnöjd med 11/12 grönvärpare.

Så i kläckaren har jag nu 22 ägg varav ett eventuellt är dött. God job!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar