fredag 10 januari 2014

Presentation av våra djur: Hunden

Jag tänkte köra en presentation av djuren som bor här på gården, vilka tyvärr inte är så många (ännu) ;)

Först ut är vår hund; Lazy!
Lazy är en 3-årig Chinese Crested Powder Puff tik, hon är väldigt medveten om hur söt hon är och såklart är hon  mattes fina flicka. Lazy är en glad, social och väldigt barnvänlig hund, hon brukar vakta på barnen och hämtar mig när de hittar på hyss. När bebisen bryter sig in i tvättstugan så kommer Lazy till mig, är orolig och gnäller, så då vet jag att någon av barnen hittar på dumheter. Hon lägger sig gärna mitt i leksakshögen för att vara med och vaka när barnen leker, inte bekommer det henne när leksakerna yr runt omkring.
Annars så tycker Lazy bäst om att springa av sig i skogen, valla kossorna i hagen och breda ut sig i soffan för en tupplur, helst tillsammans med matte eller husse såklart.

Lazy har visat ett visst intresse för jakt men det är ingenting vi uppmuntrar då hon inte ska gå till jakt! Vi ska inom något år införskaffa en renavlad jakthund.

Världens bästa familjehund <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar