måndag 27 januari 2014

Kläckning måndagsstatus

Nu börjar dagen lida mot sitt slut och det är jag faktiskt glad för. Dagen har gått i ett men tankarna har mest varit hos kycklingarna som kämpar så duktigt inne i sina ägg.
Det blev fort trångt i kläckaren så de fem första kycklingarna fick flytta till kycklingburen ikväll och nu ligger de och myser under värmetaket. De har också varit och pickat försiktigt i vattnet, kvittrar nöjd över upptäckten =D

Wyandotte: 6 stycken födda hittills (6/10)
1 gul/blå
5 brun/svarta

1 litet hålslag blev till i eftermiddags

Grönvärpare: 4 stycken födda hittills (4/12)
1 gul
1 svart
2 svart med vita tecken

2 stora hålslag och kycklingarna kommer nog ut innan jag tar kväll
2 små hålslag som kom till under förkvällen


Helt ny gul grönvärpare =D

Det blir spännande att vakna imorgon och se vad som har hänt under natten. Förmodligen smyger jag väl upp någon gång inatt också ;) Jag antar att ett par grönväpare kommer sitta och vänta på mig på morgonen.
Jag hoppas att minst två till av de fyra Wyandotteäggen vill kläckas med de är ju inne på dag 22 nu så det är föga troligt. Å andra sidan fick jag ju ett hålslag på en Wyandotte sent i eftermiddags så än finns det hopp och då lämnar jag hoppet till de sista tre äggen.

Nu tar jag snart kväll, God natt =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar