måndag 13 januari 2014

Med solsken kommer alltid lite duggregn

Eller är det tvärtom man säger?

Igår lyste vi ju äggen igen och det var fullpott på grönvärparna med 12/12 ägg under utveckling. Tyvärr var det inte lika lyckligt med Wyandotterna utan sämre med dem.
Nu lyste jag ju på den 7:e dagen vilket borde betyda att jag ska kunna se spindlarna väldigt tydligt men i bara 7 st av äggen såg vi spindlar och 1 var jag osäker då det var en svart prick men inga synliga ådror, men resterande 4 var utan tvekan tomma. Så det innebär att cirka 7/12 är under utveckling och om vi följer statistiken och jag får 50/50 höns-/tuppkycklingar så innebär det 3-4 hönor. Jag tänker inte ta bort några ägg utan de får ligga kvar för säkerhets skull.

Nu sitter jag och väntar på att det ska komma upp auktioner av Wyandotteägg på Facebookgruppen Fjäderfä Auktioner så att jag kan buda hem ett gäng till. Men vi får hoppas att mitt öga ser fel och att det blir ett bra kläck ändå =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar