måndag 20 januari 2014

Halvvägs till färdigheten

Helt ärligt så är det första gången som jag helt själv ger mig på ett byggprojekt. Jag har alltid kunnat få någon hjälp av sambon, pappa eller svärfar. Och den där extra hjälpen hade jag nog behövt ikväll, framförallt till att såga! Men jag ska banne mig fixa det själv och därför känner jag mig extra stolt!
Nu är jag halvvägs och fyra lärdomar rikare. Det vill säga fyra tabbar ;)

- Jag kan inte såga rakt!
- Jag kan tydligen inte mäta heller!
-Jag kan inte byta bits på borrmaskinen (fick ringa sambon och fråga)
-Jag kan inte borra rakt, men det är väl normalt med en vänstersvängd skruv ;)

Men jag är sjukt duktig på att göra nödlösningar så det är vad som tagit mest tid efter mina misstag. Väldigt osmart att såga av 2cm för mycket planka dock!
Imorgon måste jag byta nitpistolen som jag köpte idag. Den fungerar dåligt! Och sen ska jag köpa lite virke för att kunna bygga ett lock. Sedan är det mest småsaker som gångjärn, lås, krok till lampan, sittpinne och lite annat.
På lördag ska den inredas och det ser jag verkligen fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar