fredag 24 januari 2014

Nedräkning: 2 dagar kvar

Och så var det bara två!

Idag ska vaggan/vändaren tas bort och jag ska fylla på med vatten i behållare nummer två. För att vara säker på att fuktigheten ökar kommer jag att lägga tvättsvampar i båda behållarna vilka inte torkar ut lika fort. Jag har även en blomspruta redo för att fort få upp fuktighet om jag skulle behöva öppna kläckaren.
Under kläcket är det viktigt att inte öppna kläckaren i onödan då fukten smiter ut och äggens hinna torkar fort vilket gör att kycklingen inte tar sig ut utan kvävs inne i ägget. För att minska risken att släppa ut fukt brukar kycklingarna få vara kvar i ca 12-24 timmar innan man flyttar över dem till buren.


Och idag kommer min kära och högst efterlängtade fästman hem! Barnen och jag ska åka och hämta honom i eftermiddag. Men innan dess ska vi handla lite mat, köpa en träskiva som ska bli lock på spjälsängen och sedan ska vi hämta värmetaket som nu kommit fram till postombudet =) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar